Onlineapotek kåret som Årets Butik 2019
For første gang vinder det fremadstormende online apotek Apopro.dk den e-handels-butikspris, som PriceRunner uddeler hvert år.
Apopro vinder både prisen som Årets butik og som Årets e-handler indenfor kategorien Helse, fortæller Pricerunner i en pressemeddelelse.
- Tillykke til Apopro med titlen som Årets Butik og som Årets e-handler. Butikken gør et fantastisk flot og dygtigt arbejde med at sælge medicin og helseprodukter online. De er en fortjent vinder i en konkurrence med mange skarpe konkurrenter. Også stort tillykke til alle de andre vindere i PriceRunners årlige konkurrence om hvilke butikker, der er bedst. Det er vigtigt for os at anerkende det store arbejde, som Danmarks mange dygtige butikker gør hver dag for at give kunderne den bedste service og oplevelse, når de handler online, siger Martin Andersen, direktør for PriceRunner.
PriceRunner er Danmarks største produkt- og prissammenligningstjeneste, og står bag uddelingen af priserne i 18 forskellige produkt- og butikskategorier.
Blandt kategorivinderne ses blandt andet NiceHair.dk i skønhedskategorien og Bauhaus.dk i kategorien Renovering og Byggeri.
- Vi har mange nye vindere i år, og det er imponerende at se hvor målrettet butikkerne har arbejdet på at blive bedre. Det er stærkt arbejde, og jeg er på vegne af forbrugerne glad for at vi kan anerkende butikkerne og give dem titlen som Årets e-handler indenfor deres kategorier, siger Martin Andersen.
PriceRunner har i samarbejde med et professionelt firma såkaldt gennemført såkaldt "mystery shopping" i alle de nominerede butikker for at teste kunde og købsoplevelsen.
- Vi har brugt mange ressourcer på at finde de rigtige vindere. Derfor var det meget vigtigt at gennemføre en professionel mystery shopping, hvor alle dele af indkøbsoplevelsen fra start til slut blev vurderet på en professionel og sammenlignelig måde, siger Martin Andersen.
- Vinderbutikkerne har alle gode hjemmesider, der er nemme og overskuelige at bruge. Det er nemt for kunderne at finde det de søger efter og selve bestilling og betaling sker nemt og smertefrit, siger Martin Andersen.
Kundesupporten er også i højsædet hos årets e-handlere, hvor flere af dem udmærker sig med både hurtig og personlig kundesupport.